23.11.08

Syed Alatas Mansion









Selamat pagi dunia.


  • Tuan-tuan dan puan-puan,ladies and gentlemen,tukang batu tukang simen jom kesatu tempat dimana kemasyhuran dan ketamadunan islam bermula yang bertapak di tanah mutiara pada kurun ke 19.Syed Al Atas Mansion yang telah direstorasi oleh pakar konserversi dari Peranchis En Diddier pada tahun 1993.
  • Rumah Syed Al -Atas di Jalan Armenian merupakan simbol dan liku-liku sejarah di tanah air yang ku cinta ini.Banyak yang dapat kita belajar mengenai akar umbi dan asal usul kita.Oleh demekian pada musim depa berkhatan ,kita jalan-jalan sambil cari makan dan selongkar khazanah yang kaya raya ini.Heritage betoi macam kata canyoukira nice photoshot of carribean blue.Apa makna heritage dalam bahasa melayu,hang pikiaq lah.

  • Aku terkejut beruk juga tengok orang dulu-dulu bela rimau respek tengok gambaq tokcik tu.terpikiaq gak aku kalau masa tu aku nakalz dah tentu aku kena baham dek rimau tuu.hehehehe.teringin jugak aku nak bela sekoq singa sebagai azimat.sapa dok buat lece aku soh ja sang singa tu makan hangpa.mmm goreng pon sodap.
























































































2 comments:

Mademoiselle Cynicleopetra said...

suka cat besar ke kecik...kalau zoo negara membenarkan me bela lion pun me nak...tahu-tahu kene ngap!

el isman said...

Dear Madem
Buat sat n3 pasai rakyat m'sia kena ngap dgn rimau di zoo singapura recently.nak la tau gak