9.11.08

Fatamorgana



Mataku masih belum dapatku lelapkan lagi.keringat didahi ku bercucuran.Dengupan jantungku bertambah kuat.Jam telah pun menunjukkan detik pukul 3 pagi.OOh kenapakah aku masih terbayang ruang kosong itu.Kedengaran hujan pun mulai turun.Segera aku bangun dan meletakkan baldi diruang tamu kerana air hujan telah menitits tanpa ku duga telah membasahi ruang lantai dapurku.Kedebumm bunyi kilat dan halilintar yang hinggap di jendelaku.Cahaya itu terbang laju.Aku terkejut dan melemparkan baldi ku.Si comot juga keluar dari tempat sembunyi dan dari sofa yang empuk itu.Staying Alive lagu dari Bee Gees pon dah tidak tergiang di halwa telinggaku.






Tanpa ku menghiraukan cahaya itu.aku pon pergi membuang air besar kerana dah tak tahan lagi sebab makan rojak tadi.Walau ceta (JM mcm Jendela mUtiara ehh)Jerry Maguire(1996)dah dekat penghujung aku masih tak kesah . I will not rest until I have you holding a Coke, wearing your own shoe, playing a Sega game *featuring you*, while singing your own song in a new commercial, *starring you*, broadcast during the Superbowl, in a game that you are winning, and I will not *sleep* until that happens. I'll give you fifteen minutes to call me back.



Fatamorgana ku pun bermula selagi itu,biar gengam bara api hingga menjadi arang batu.Apakah dia,siapakah Estella yang bermain difikiran aku ini,kenapakah ruang kosong itu masih belum diisi.Petang ini aku akan menyiasat banglo usang didalam kota.Banyak yang kudengar dari ceta orang kampung tentang banglo usang itu kepunyaan doktor itu yang bernilai 5 juta kerana pernah menjadi tempat pembuangan bayi pada masa dulu.Misteri ini akan terungkap tapi bagilah aku nyalakan curut Cuba nii dulu sambil menghirup Kopi O Hang Tuah.Ohh Estella sedapnya nama enko sesedap kopi o dan biskut merry.



Dari meja editor division CSi Mutiara Vice.
(Monday blues)lunch pi Sifu Omar sapa mau ikut heheheheh.Damn Dirty Ape cincalok Man U kena lagi dengan Arsenal.

4 comments:

dmystify said...

Bungalow 5 Juta itu boleh di beli oleh bakal juara EPL ' you never walk alone'.

el isman said...

yezaaa
Sebelum Thaksin beli ni IsDodiie El Fayed jutawan taik unta akan beli dulu.
Mcm mana boss dok cari tanah lagi ka?

Mademoiselle Cynicleopetra said...

I thot Dodie died oredi...reincarnation kah?

I love old houses creepy yet...the architectural is indeed demystified

el isman said...

More will come wit creepy banglow... tunggu..

Dodie&Diana wish u best regards
depa dok rilex kt bukit dumbar.
Cio