1.10.10

semarak api


Lama nya kepala otak ku membeku akibat kuih raya,bahulu dan ketupat yang bertubi-tubi deterjah dirumah terbuka sahabat dan sedara mara.Namun ketupat yang dibalut dengan daun palas tetap menjadi pujaan hatiku.sungguh seni sekali kuih nenek moyang kita.

MOU diantara VC telah menyemarakkan nostalgia tentang pokok dan ekologi di sekeliling kita.Cafe hijau itu banyak mebuka mataku.Beliau telah menyingkap satu kisah pada era hipies dan zaman kesan rumah hijau yang tidak menampkkan kesan.kita sekarang bergantung kepada aircond saja tak kira di rumah dan di ofis.disebalik kisahnye dulu kampus ini penuh dengan pokok semarak api dan setiap kali musim panas pokok ini dengan tidak segan silu akan berbunga.suasana dingin cukup terasa.Namun kini itu hanyalah kenangan indah sewaktu semarak begitu popular dikalangan kita pencinta alam dan manusia.Pesan beliau dan peringatan bahawa adakah kita terlupa M|EMBAJA...dgn kata lain cinta pada alam yang kita pinjam dari anak cucu kita kian pudar.

p/s bumi kita semakin tua begitu juga dgn diriku ini.faktor usia membuat kita mudah lupa.SMELL the FLOWER while u can.Esok aku nak pi kerja naik basikal.apa kata hangpa?

4 comments:

dieya said...

hati2 naik basikal, driver kereta and penunggang motor selalu tak perasan penunggang basikal. lagipun banyak carbon monoxide laa. tak pasal2 increase the risk of getting lung problems pulak. i'll pass!

Maya Marisa said...

Wah, sure mamu lepas nie slim...kayuh, jgn tak kayuh. RPM kelas pun i fail...hehehe

el isman said...

Cik dieya

tima kacih..biasala org yg naik basikal tk glamor mcm naik hummer tu.saya setuju CO2 emision r gettin worse.org yg tak smokok mcm saya ni pun boleh kena lung cancer.
p/s kalau naik basikal area kampung kat melaka ok kot?i loike.

el isman said...

Pn Maya

sempoinye berjalan kat korea tu dah shopping ke silk.Mamu memang dok kayuh tapi lani pasai traffic congestion r gettin teruk i think im movin out maybe to Bali kot nk jumpa julia roberts EAT,Pray,LOve..heheheh