30.6.09

amsterdam

Bila hangpa keluaq saja airport terjengoi benda ni depan pintu.hehehehe

Setelah 13 jam dalam Airbus aku pon sampai ketempat ni.Jam menunjukkan pukul 7 am dan sejuknye sampai ketulang.Begini rupanye negara omputeh maklumlah aku orang kampung.Nasib baik aku bawa jaket jeans ali setan tu hehehehe.Line clear

Apa finding yang aku buat adalah disini lah segala jenis manusia tak kira kulit origin,hitam,putih,kuning,coklat dan hijau pon ada,yang penting kita orang malaysia.macam ayat susan mat salleh celup tu.Depa pernah jajah kita dulu tapi lani aku rasa kita orang asia lebih kaya dari depa.Makanan murah,cost of living kecik.Nak berak kencing pon kena duit 4 cent euro.Ceeh yang jaga jamban pon ada.dok buat kedekut nak bagi tisu.

Terasa aku ni macam sikodok dibawah tempurung.Baru keluar lihat dunia.Tapi aku rasa bangga sikit sebab kita ni lain dari depa sebab culture kita yang sensitif dan toleransi yang tinggi.Kita buat deek je.Janji hang jangan kacau aku sudah.Lantak hang lah yang bisa bonar dapat aku makan nasi sudah.A hungry man is an angry man.Ushar apa sat aku makan hang.

Jam menunjukkan jam 10.30 malam tapi hari masih cerah lagi dan matahari dok ada.Magik betoi rupanya siang depa panjang jam 5 pagi matahari terbit dan terbenam dalam kol 10.30 mlm.Bolehlah aku ronda sampai esok.hehehehe sesungguhnya esok masih ada.Poi pokan,naik basikal tongah hari tongah paneh.Apa nak dikato.Nak jadi cikgu skolah kat kuala pilah.


4 comments:

fithri said...

haha welcome back mamu! ada demam ka? batuk2? selesema? sakit kepala?

el isman said...

ada bro.hang nak share sikit ka banyak ni.Apa kebondo ekuinos depa dok plan utk kita ni?

Ahmadkmz said...

fuih, berjalan aja...

best ah mamu...

el isman said...

salam bro

kamal waktu kita muda nilah kena banyak timba ilmu esok tua kita kena timba ayaq untuk mandi mayat pulak hehehe.selamat.bon voyage