4.6.09

mansion biru




Cheong Fatt Tze Mansion
is located at 14 Leith Street. The mansion's indigo-blue outer wall makes it a very distinct building in the area.


Memang lama aku tidak berjalan didalam kota.Tapi Georgetown kota yang punya jiwa.setiap bangunan dan arkitek itu mempunya cerita macam dalam davinci code.Tak perlu kita ke Colosseum Italy cukup sajalah ke Fort Cornwallis sudah memadai.Apek lanca akan cerita dengan penuh tawa.hahahhaha.Mansion biru akan bercerita.Musim cuti sekolah kembali lagi.

Hari ini cuaca cerah dan panas sekitar 32 darjah celsius.Langit juga biru seolah melambai kearahku dan mood aku ceria.Lama juga aku tidak melontar kata diatas blog atau jurnal hidupku ini.Kadang kala kita malas berbicara seperti hubungan di alam siber ini.Hanya keyboard ini pembuka kata dan pengerat silaturrahim.Ntah ada orang yang suka atau mengejek kita hanya Tuhan saja yang tahu.


Aku bukan lah tukang karut yang pandai bercerita atau media yang pandai spin propaganda.aku adalah pengemar seni dan pencinta alam.Dan itu bukan penyebab untuk aku melawan arus dan menentang carta organisasi yang ada.Blog ini aku yang punya dan apa saja adalah penghubung minda.Orang di kelilingku menganggap aku gila kerna ketawa sorang .Lantak depalah.
Janji rock

No comments: