7.10.08

Fortis Atque Fidelis

Salam warga bloggers seantero dunia.

Hari ini aku start memblog lagi setelah penat bercuti raya..terasa betoi2 world Raya sebab dah 1 minggu aku tak bukak komputer.dok pikiaq la apa aku nak tulis.tapi idea ni mai waktu posa dulu.Iaitu back to ool skool.aku rasa benda ni relate waktu kita dah nak start keja.permulaan.fortis atque fidelis maksudnya strong and faithful yg diambil dari latin.
Masa dulu cheq ingat lagi waktu paling liat dan malaih ialah waktu nak bukak sekolah.Punya la terketaq satu badan nak bangun pagi nak pi skolah.terasa apa lah punya sistem buat sekolah kan lebih baik dok umah saja.tak payah buang masa pakai uniform,pi kapoq kasut,pakai tie.kena lesing dengan cikgu art.lepaih tu ada spot check.selit rokok ka,sembunyi mercun.curi ayaq farok.

Paling happening skali ialah waktu monday assembly.kena nyanyi lagu sekolah.masa tu ramai la prefect dok terhegeh-hegeh ushar ataih sampai bawah cari orang punya fault.ada satu time masa nak blah sekolah prefect hambat kami mcm kami buat salah(ingat rompak bank ka).nasib baik la umah aku dekat kami sembunyi kat garage.tu pun depa boleh mai lari 100 meter hambat ketuk rumah.dedikasi sungguh depa ni.tu la pasai aku ingat HM bagi depa post tu.Sangkuriang.yang tak tahan skali depa boleh hambat bus mppp no 11 sampai komtar.ingat cross country ka ( benda yg wajib aktiviti student tahunan) wu lien teh.
Apa pun member aku yang dok baca blog ni.year 89-93 kenangan indah kita masih terpahat dalam buku sanubariku.ada lah sms raya yang aku dapat dari jedah,dubai,uk,us,cape town,amazing sungguh la budak PFS ni.walaupun beribu batu depa masih ingat kat aku.terima kasih for the thoughts dat count.bila kita nak main tenis mcm dulu lagi lepaih tu lepak mc d ushar marka CGL kot ?

5 comments:

Ahmadkmz said...

ececeh.....

back to old skool days nampak...

el isman said...

normal la bro..tgh dok meniti ari tua.ool skool rawkz

wantaktau said...

Menyesal dulu time sekolah tak enjoy KAUKAU!!

tohliang said...

tuan tanah dulu PFS Hostelite ka?

el isman said...

Tuan saya dulu dok kat luaq.Tapi slalu dok squat kat hostel.Tuan batch hostelite ka?