10.10.08

Panorama

Hari ni aku nak tunjukkan kepada blogger skyscraper.Ni satu malaya kenai punya KLCC.Yang kat bwh tu kondo yang dok depan usm.Aku pon tak tau la pasai apa aku obses dgn arkitekture bangunan..underground underneath the skyscraper aku dok perati.mungkin sebab aku dikelilingi oleh concreate jungle kot.so yg tu teruja.Tarzan malaya katakan.Malaysia bertuah kerana takdak gempa bumi.

Malaysia lani dah maju.Dulu mana ada bangunan mcm ni.Ada pon Komtar yg kami dok kerumun.aku masih ingat komtar pernah terbakar satu masa dulu.ingatkan ada terrorist attack 911.Rupanye berlaku litar pintas.dihatiku.Punyalah kalut nana tanjung masa tuu.
Future, aku harap the Gov buat building yg enviromental friendly.murah dan easy access.Security pon kena canggih.Kalau boleh dok dlm hutan dan byk pokok mcm kat waterfall.Kera, monyet,unggas dan mergastua mesti syok punya.Building material pon pakai recycle.Sempoi.Gaya, mutu dan keunggulan.

Rakyat jelata juga berharap bangunan ni boleh didiami.Buat apa buat bangunan kalau tak boleh duduk. rega mahai dan tak mampu milik.kesian aku tgk bangla dok bawah jambatan tempoh hari.Lu pikir la sendiri labuu.

Teringat zaman dulu kat sect 9/7 dok 10 orang.hahaha tin sardin .paen..paen




6 comments:

wantaktau said...

Mamu...kita dulu masa kat seksyen 9/7 pun dah macam bangla!ramai nak mampus,silap2 tidoq berdiri!hehehe...paen,paen..tidoq sampai bersilat!mengelunsoq!tu semua pasal sewa mahal.kalu dah prime area,harga musti meletup macam kat penang,tanah pun mahal.ambil laut,bubuh tanah,bubuh jeracak,jadi bangunan.
For your info,rumah condo yang macam KLCC tu dulu tapak rumah setinggan tok chah,kakak maktok.Depa perambat keluaq dari kawasan tu.Syukur rezeki depa,company perumahan tu compensate dengan rumah baru.

el isman said...

dear wantaktau
tula pasal bro.dulu kita susah.mau ingat akar umbi.tapi kita mau bersyukoq sebab ada umah.yg squaters perinzoo lagi terok dr kita.nate berok

Pulau Mutiara ni satu lagi gone case sebab byk singaporean,taiwan,hongkies dah beli asset kat Pg.so apalagi kita tinggai.Apa la punya jadah developers buat umah mahai.Businessman drink my wine.cewah lagu JimiHendrix.

p/s ikut sejarah kat rumah tok chah la org melayu mula bertapak sebab ada masjid pling lama kat sana>masjid batu uban.

dmystify said...

Ni Sheikh, Depa nak juai satu Pulau Pinang pun aku tak heran. Tapi jangan depa nak juai 20 THORPE ROAD sudah. Nanti sekali ku lesingh !

el isman said...

Jalan Thorpe mana boleh juai.ada sentimental valueee.

Ahmadkmz said...

paen mana menghilang dgn skuut Suzuki?

wantaktau said...

Paen lari dengan pondan chekamala ooi..jangan tak tau..kan penah kena kantoi!hehehe