1.9.10

mike tyson



(salah sebuah projek membaiki rumah usang yang telah dibaikpulih dgn pendawaian elektrik yg baru.atleast lampu pendefloor tu dapat menyinari kehidupan warga emas yg berada dlm rumah tu utk syawal nanti)Alhamdulillah.tang tudung saji tu mahai..hehehe

Smlm kat rtm tv 1.aku menonton satu mamat ni dari temerloh pahang.dia mai sampai penang.nawaitu dia hanya satu.untuk memotong rambut orang tua dan uzur di rumah org tua di hospital lam wah ee.
  • aku tersentuh dgn tindakan anak muda ini.kadang-kadang dlm mengejar kemewahan hidup kita terlupa nilai -nilai kemanusiaan sejagat.tanpa batas kulit usia dan fahaman.nilai kemanusiaan rules.
  • dulu aku dok dgn tok dan nenek aku.jadi aku paham warga emas ni depa sensitif dan perlukan belaian dan kasih sayang dari anak cucu.menitis air mata aku bila tgk pemuda ini memandikan warga emas ini walau pun dari bangsa asing dan keluarga lain.dlm hati tiba masa aku pula kuatkan semangat.
I don't react to a tragic happening any more. I took so many bad things as a kid and some people think I don't care about anything. It's just too hard for me to get emotional. I can't cry no more.
Mike Tyson (kesian kt hang MIKE)

6 comments:

wantaktau said...

speechless and priceless article.
Touching...

el isman said...

thnks bro
aku menyesal dulu tak mandikan tokyah.esok aku tua tak tau sapa nak mandikan aku pulak?

salam ramadhan al mubarak

dieya said...

sangat menyentuh hati.. macam episod bersamamu tv3

Maya Marisa said...

salam ramadhan.
stumble upon ur blog at aida's.
kisah benar nie memang menyayat hati. manusia mmg mudah lupa diri...yea tak?

el isman said...

salam dieya & maya

thanks 4 dropin @ my blog.saya hanya mencatat apa yg mampu and its picture of my life too.

ikhlas

PatinPasta said...

Mamu,
Hmm.. betul. Kadang manusia terlalu memandang kejadian besar di mata, terlupa perkara kecik datang dari hati yang lagi bermakna.

* touching entry. I like :)