3.9.10

the great train roberry 1963


(this is not a pelham 123 )Centraal Station
Kan lagi elok kau bawak kepala kereta api kemari … aku nak surat khabar la Labu-Dialog haji bakhil nah amik hang kepala keretapi

tThe Great Train Robbery is the name given to a £2.6 million committed on 8 August 1963 at Bridego Railway Bridge,\England.

Tim4 mcm ni memang susah utk dapat tiket balik kampung.nostalgia betoi bila aku tgk keretapi sungguh romantika.Rasa mcm nak bawa saja runaway train tu dan balik kampung jadi mcm mr biggs lepaih tu cio pi Brazil..kalau susah sgt dapat tiket tu.kematu gak dulu naik senandung malam dari kl ke butterworth 8 jam beb.taapi kalau dgn marka no hal punya..lagi lama lagi sempoi.kerekot dok dlm coach tu sejuk bro.paling best ada jamban dan cafe dlm train hehehehe.

my bucket list naik keretapi tanah melayu..
  1. butterworth-bangkok on Eastern Oriental
  2. laluan pantai timur Gemas - Tumpat
HATI MALAYA 1957 mengambarkan bangunan Keretapi di KL tu menjadi mercu kemerdekaan nenek moyang kita.tapi gerun jugak aku tgk area kat situ.aku rasa keretapi dan hidup kita tak boleh dipisahkan umpama lagu dan irama.pernah gak kena pau dekat stesen KTMB ni.hehehehe jang oh jang>dalam ceta Ali setan pon ada gak scene dok dalam keretapi.asal aku mimpi aje ada muka keretapi.kau ni kacau daun la labii..hehehe.Maybe one day aku bole lah jadi director buat movie about the great keretapi.jgn jadi mcm ceta hindustan kush kush hota hey sudah menari atas keretapi.LAYAN :)

3 comments:

Maya Marisa said...

teringat i cerita hindustan nie namanyer Dil Se. The lady (which i cant remember the name) menari sakan atas train tu dgn shah rukh khan.
so, apalagi, cepat la buat malay version pulak..hehehe

el isman said...

maya

Hindustan memang menjadi pujaan kita bab menari ataih keretapi tu yg respek bollywood ni.

p/s kalau dpt sponsor dari Finas im on u bole la jadi heroin nyer.hehehe

PatinPasta said...

* nyampuk sket..
Ha ah, betul! Best kan lagu tuh, yg pelik tak gayat pulak derang nari atas ketapi gitu. Huhu!

Mamu,
Nak bawak ketapi nih, dah amik lesen ke, Mamu? Hehe!
Awat la minat sangat kat Brazil nun, habaq mai sket..
* saya dulu time skolah naik ketapi ke Kuala Lipis, siap ada kambing bagai naik tau. hehe!