19.1.10

tembok taik jelutong




  • mamu bersimpati terhadap apa yang menimpa anak muda sekolah chung ling yang terpampang didada akhbar.setiap hari media memainkan tajuk ini.jawab CM bukan dok cari publisiti saja.kuman seberang laut nampak.gajah depan mata...perbaiki delivery system CAT tu dulu.buat homework.
  • memang sudah lama kawasan depan penang port ini adalah laluan nelayan sungai pinang dan anak hantu area jelutong.dan pernah juga dato malek mydin berenang ke sebelah butterworth.tapi takdak apa yang berlaku.
  • kawasan asal di telok bahang tidak glamor jadi pendekatan baru strategi menarik pelancong menonton perahu naga menjadi tragedi.memang tempat ini sesuai cuma kawalan trafik bot dan feri perlu diberi perhatian oleh authority.
  • dapat feedback dari mami jarum jelutong tempat ni memang keras sebab dulu kawasan ini adalah tempat pembuangan najis yang menyebabkan sisa toksin.ada chemical la bro.tidak depa tak panggil la area ni tembok taik.
  • lagi satu mamu rasa geografi jelutong ,tanjong dan sungai pinang telah berubah.banyak sangat tanah tambak untuk projek PORR.bila mai mcm ni struktur marin dan ekologi pon efek.

yang buruk itu datang dari kita.alam sekitar perlu dijaga.tu la pasai mat salleh mengalakkan anak depa pi museum kaji sejarah dulu.kena banyak mengaji lagi nii...jangan dok hentam kromo.

No comments: