18.5.09

bas

Dalam perjalanan bas yang cukup cool pada era digital ini.tanpa tingkap dan tanpa hutang bebaskan dari belenggu konsumerisme.View top business class emirates airlines.


Hang tau apa yang best dalam hidup.simplicity.\Perkataan simple tu lah yang buat aku rasa on top of this world lebih tinggi dari puncak everest atau K2.
APa yang kita buat mestilah sederhana macam dalam Addin kita.Hidup yang terlalu extravaganza merugikan kerna membazir itu sahabat kepada syeton.Hang cuba tengok dalam almari baju kita.Ada yang baju kita tak pakai sekian lama tapi masih kita pi beli yang baru.Ini semua nak ikut nafsu.Kasut jangan katalah.Pernah member aku pi BAndung dan beli sehelai baju 15 ringgit.Mungkin murah bagi kita tapi dia terkejut mendengar Pak Supir itu mengeluh mengatakan 15 ringgit itu boleh beli susu anak dan beri makan satu keluarga.Ini yang buat aku pikir tentang nilai hidup dan insaf betapa kita patut bersyukur.Jadi mulai hari ini aku tak mau membazir lagi.Dan mencapai tahap nirvana aku.Posa dapat menenangkan jiwa dan melemahkan pintu nafsu.ikut Nafsu itu lesu.

The fewer our wants,the nearer we resemble the gods
-SOCRATES

2 comments:

fithri said...

lets make it simple..hang bagi la iphone hang kat aku..simple..

el isman said...

hahaha bAGUIH . yang tu la benda yang paling simple aku ada.Moto Harley aku mau ka tukar dengan porsche hang.