15.3.09

nostalgia




Selamat pagi dunia.

Keputusan SPM pun telah di ketahui.Ada yang berjaya mendapat 20 A tahniah adik Nur Madihah kerna membuktikan anak nelayan boleh berjaya.Titisan airmata kesyukuran.Malaysia boleh.Apa yang disemai itulah yang dituai.


Didalam setandan pisang ,ada juga yang tidak elok,masih tergiang di telingaku ini satu kata kunci hikmat bahawa ini bukanlah akhir dunia jika kita gagal.Inspirasi ini bakar semangat.Kita kena kuat iltizam.


Teringat suatu kisah masa mendapat keputusan segala rancangan masa depan hancur berderai.Ada yang juga sanggup mengambil nyawa sendiri atas kegagalan ini.Aku simpati pada rakan ku itu.Dan itu bukan jalan solusi. Teringat kisah Hulu.PPSMI patut diteruskan dan tiada ruang untuk di politikkan.Ilmu adalah raja.Hanya jauhari mengenal manikam.Yang mustahak pembangunan modal insan.

Inspirasi kita modal insan-
  • NEW YORK, March 16 (Bernama) -- He arrived as a trainee in a restaurant in Kuala Lumpur to learn the ropes of cooking Malaysian food and get a first-hand exposure to the intricacies of Malaysia's food culture.On completion of his training, he returned to New York and started his own Malaysian restaurant, serving the hot, spicy food along with slight variations of Malaysian dishes to make them palatable to his growing customer base in the Big Apple.Meet Zak Pelaccio, chef, restaurant-owner and entrepreneur, all rolled into one.

No comments: